Cum am ajuns sa reusesc sa dorm, suferind de insomnie

La fel cum un bebelus invata sa doarma, trebuie sa cream un mediu sigur si securizat care sa permita creierului sa se opreasca. Daca esti un tip mereu activ, atunci sunt sigur ca stii cum e sa fii conectat noaptea.

Privarea de somn este un efect secundar foarte real si foarte periculos de a nu dormi suficient. Invatarea sa-ti opresti creierul, astfel incat sa te poti odihni, sustine tot felul de beneficii, cum ar fi metabolismul, prevenirea depresiei si o functie stabila a creierului. Asa ca asculta.

Mai jos sunt trei sfaturi rapide pe care le puteti folosi pentru a obtine un somn mai bun. Am incercat sa ma gandesc la ce a functionat pentru mine si sa nu-ti spun sa te relaxezi, deoarece stiu ca asta este batalia.

Exercitiul de respiratie 4-7-8

Pe parcursul zilei, respiratia noastra se schimba. Cand facem exercitii, de exemplu, respiram mai repede si mai adanc pentru a absorbi mai mult oxigen pentru a ne pompa muschii. Respiratia noastra se schimba si atunci cand dormim. Problema este ca, pentru multi barbati, respiram incorect si ne energizam corpul in loc sa-l linistim in somn. Respiratia este o forta vitala, iar modul in care o faci conteaza. Iata o rutina rapida pe care o folosesc pentru a-mi incetini respiratia si pentru a-mi calma mintea. Ar trebui sa-l incerci inainte de a-l bate.

  1. Inchideti gura si inspirati linistit prin nas pana la un numar mental de patru.
  2. Tine-ti respiratia numarand pana la sapte.
  3. Expira complet prin gura, scotand un sunet de vasait la o numarare de opt.
  4. Aceasta este o singura respiratie. Acum inspira din nou si repeta ciclul de inca trei ori pentru un total de patru respiratii.

Puterea lampilor solare

Anul trecut, Phillips mi-a trimis o lampa de soare minunata sa o revizuiesc si a fost un adevarat schimbator de joc. Dupa cum sugereaza si numele, o lampa de soare imita apusul si rasaritul natural pentru a te trezi si a te adormi. Am gasit ca noaptea este semnificativa noaptea. Este minunat sa ne trezim la o lumina blanda, dar lumea noastra moderna determina adesea sa mergem la culcare stingand lumina. Corpurile noastre au nevoie de un indiciu care sa-i dea timp sa se relaxeze. Soarele obisnuia sa faca aceasta sarcina, dar mediul nostru s-a schimbat.

Am descoperit ca punerea unei lampi de soare in sufragerie, sau intr-o zona in care imi petrec timpul noaptea, este cel mai util loc. In felul acesta as simti efectele fara anxietatea de a-mi schimba rutina in asteptarea unei alte nopti nedormite. Lampa este programata ca o alarma si va incepe sa se estompeze pana cand in cele din urma se stinge. In acel moment, totusi, vei fi gata sa faci tranzitia in dormitorul tau. Imi iau lampa cu mine daca calatoresc, pentru ca stiu ca am nevoie de ea.

Realiniereaza-ti asteptarile

De multe ori auzim zicala: „Ai nevoie de 8 ore de somn pe noapte”. Desi acesta este un obiectiv grozav de avut in vedere, nu toata lumea are nevoie de atat de mult somn, iar unii oameni au nevoie de mult mai mult. Odata ce intelegi propriile nevoi de somn, te vei simti mai putin anxioasa. Desi uneori inca mai am probleme cu atipirea, ceea ce am invatat este ca am nevoie de mai putin somn decat au alti oameni. Odata ce am inteles de cat somn am nevoie, adica aproximativ 5 ore, am fost mult mai multumit si mai increzator cand am dormit.

Pentru a afla de cat somn ai nevoie, da inapoi ceasul cu o ora pentru cateva zile sau o saptamana pentru a-ti da seama cat de usor este sa adormi noaptea si cat de improspatat te simti dimineata. Puteti face acest lucru si in sens invers daca sunteti prea obosit, dar amintiti-va ca doriti sa lasati corpul dumneavoastra sa ia aproximativ 10 minute pentru a adormi noaptea. Mai mult sau mai putin poate ingreuna somnul, deoarece nu trimiteti corpului dumneavoastra semnalele potrivite pentru a dormi. Continuati sa ajustati orele pana cand va gasiti locul de somn dulce.