Mentinerea unei minti si unui corpi sanatos pe masura ce imbatranesti

Este un fapt ca oamenii traiesc mai mult decat au trait in trecut. Cu doar 100 de ani in urma, ceea ce noi credem acum ca varsta mijlocie timpurie era echivalent cu o durata de viata completa asteptata.

Progresele in ingrijirea sanatatii, tratamentele medicale si o societate in general mai igienizata si mai curata au insemnat ca este mai usor ca niciodata sa traim bine in anii 80 si mai departe.

Cealalta parte a monedei este ca multi oameni in varsta traiesc o mare parte din ultimii ani confruntandu-se cu probleme de sanatate pe termen lung care afecteaza atat corpul, cat si mintea.

Mentinerea unui nivel bun de sanatate mentala si fizica pe masura ce imbatranesti este ceva la care toata lumea ar trebui sa se gandeasca, deoarece cele doua aspecte merg cu siguranta mana in mana. Din fericire, exista multi pasi pozitivi simpli pe care ii puteti lua pentru a va creste sansele de a avea o viata lunga petrecuta in cea mai buna sanatate.

Cura de slabire

Astazi, probabil ca exista mai multa constientizare cu privire la ceea ce mancam decat oricand. Beneficiile evidente de a sta departe de alimentele ultraprocesate si de a incerca sa includa cat mai multe produse organice naturale in dieta ta sunt la indemana tuturor.

Ani de mancare de aditivi, pesticide si alte elemente nenaturale din alimentele produse prin metode moderne pot insemna ca organismul acumuleaza metale grele si alte toxine. Preluarea controlului asupra dietei tale, educandu-te cu privire la nutrientii de care organismul tau are nevoie in diferite etape ale vietii tale, va aduce dividende atunci cand vine vorba de sanatatea ta mai tarziu.

Aspectele fizice ale unei diete echilibrate sunt in cea mai mare parte cele despre care se vorbeste, dar mental poti simti actiunile pozitive ale eliminarii prea multor zahar, precum si efectele de a avea sub control acele rasplateli cu recompensa lovite de dopamina.

Teh

Un alt fapt evident de a trai o viata mai lunga este ca tehnologia avanseaza odata cu noi. Din pacate, multi oameni cad in capcana de a deveni din ce in ce mai tehnofobi pe masura ce imbatranesc, manifestand adesea o teama irationala de a se adapta la schimbari, care uneori se manifesta ca o simpla pozitie „nu pot sa inteleg”.

Dezvoltatorii de tehnologie, fie ca lucreaza in hardware sau software, cheltuiesc milioane de dolari asigurandu-se ca produsele lor sunt usor de utilizat si ofera interfete intuitive care fac functionalitatea lor usor de accesat.

Desigur, pot exista limitari fizice reale care pot intra in joc – o tastatura miniaturizata cu ecran tactil ar putea fi dificil de utilizat pentru cineva cu deficiente de vedere cauzate de varsta sau cu lipsa de dexteritate a degetelor – dar exista intotdeauna solutii tehnologice alternative pentru a ocoli. astfel de probleme.

Un exemplu excelent este gama larga de sisteme de alerta medicala pentru seniori care sunt disponibile astazi. Aceste dispozitive simple pot fi purtate pe persoana sau aranjate in jurul casei, iar utilizarea unui spectru de retele de conectivitate ofera o optiune de asistenta imediata si usor de accesat.

Aceasta tehnologie poate aduce liniste sufleteasca persoanelor in varsta care pot trai singure si pot fi expuse riscului de cadere sau alte scenarii medicale acute, deoarece le permite utilizatorilor sa se simta conectati intr-un mod foarte real la o plasa de siguranta care altfel ar putea sa nu le fie disponibila. .

Exercitiu

Cercetari recente arata ca inceperea unui regim de exercitii fizice la varsta mijlocie poate avea efecte dramatice atat asupra starilor de sanatate fizica, cat si asupra starilor de sanatate mentala mult mai tarziu in viata. Ramaneti activ este cel mai bun mod de a va asigura ca veti putea ramane activ!

Un lucru care este adesea trecut cu vederea in ceea ce priveste beneficiile exercitiilor fizice este ca rezultatele bune se aplica in mod egal corpului si mintii. In acelasi mod in care muschii se atrofiaza daca nu sunt folositi, capacitatile mentale se diminueaza daca nu exista suficienta stimulare.

Invatarea unei noi limbi este adesea considerata un standard de aur pentru a ne asigura ca promptitudinea mentala este mentinuta la batranete, dar, de fapt, abordarea cuvintelor incrucisate, a puzzle-urilor Sudoku sau a jocurilor precum sahul au toate efecte similare.

Abordare holistica

Indiferent de stadiul vietii in care te-ai afla, ca si in majoritatea lucrurilor, adoptarea unei abordari holistice este de obicei cea mai buna modalitate de a obtine rezultatele dorite. Daca te concentrezi pe o zona in detrimentul altora, vei ajunge sa fii dezechilibrat, iar acesta este un risc real atunci cand trebuie sa iei in considerare atat starile mentale, cat si cele fizice si modul in care acestea interactioneaza intre ele.

In cele din urma, nu poate exista o solutie „unica pentru toate” pentru imbatranirea sanatoasa – este un proces personalizat cu care fiecare dintre noi va trebui sa-l confrunte in felul sau. Din fericire, astazi, exista atat de multe resurse de informatii disponibile incat nu este prea greu sa elaborezi un plan. De fapt, doar pornirea in acest proces poate fi ceva care ajuta la inceperea unor obiceiuri bune atunci cand vine vorba de a-ti mentine mintea activa pe masura ce imbatranesti.